5 Ara 2011

Aşure Günü


Bu sene 5 Aralık Aşure Günü

Bir zamanlar, komşular Aşure Günlerinde birbirlerine aşure yapıp götürürlerdi.. Biz çocuklar da hangi aşure daha iyi diye test etmeye bayılırdık. Şimdilerde hazır çorbalar gibi hazır aşureler var amma Aşure Günleri mi hatırlanmaz mı oldu, anlamını mı yitirdi ...bizim komşular artık aşure dağıtmıyor..Büyük şehirler işte..Ne  çok güzel gelenek unutuldu bu büyük diyarlarda ...

Bu büyük diyardaki yaşlılarımız da Aşure yaparken, tek tek malzemeleri alıp bir güzel kendi tarifleriyle kaynatırlardı daha dumanı tüterken dağıtırlardı.. 
Çok severek yememe rağmen yapması bana hep çok çetrefilli  geldiğinden denemeye bile teşebbüs etmemiştim.

Sanırım 2002 veya 2003 yılıydı, Aşure gününde kimse aşure getirmemişti, annem zaten yapmasını bilmiyordu.. bir yerde gidip yiyeyim derken markette  hazır Aşure paketi gözüme ilişti. Hemen alıp arkasındaki tarifi okudum. Amanın çok kolaydı yapmak.. hemen 5- 6 paket aldım..göz açlığı var yaa…

Eve gelir gelmez ilk işim mutfağa girip aşure pişirmek oldu tabii ki..Aldığım bütün paketleri birden yapınca bir küçük kazan aşure yapmış oldum şöyle bir 15-20 dakikada…

Tam bitirip kaselere koyuyordum ki annem teyzemlere gideceğini söyledi.. Hemen bir saklama kabına birkaç porsiyon doldurup kapatıp eline tutuşturdum..’Hadi bunu orada beraber yiyin Aşure yaptım ’ deyince annem şaşırdı ‘ne zaman becerdin?’ deyince ben de hiç çaktırmadım hazır paket ürünü olduğunu..bir sürü aferinlerle alıp gitti.. ama ardından teyzem teşekkür etmeye arayınca itiraf ettim..

O zamanlar daha çok yeniydi hazır Aşure, bilen neredeyse yoktu benim gibi hazırcılar dışında..
Ama bugün markette Aşure aradığımda tükenmişti bile..Tam üç büyük markette de tükenmişti tek bir paketi zor buldum…

Aşure günleriniz hayırlı olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bunlar da ilginizi çekebilir...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...