2 Şub 2017

Evet - Hayır oyunu...


Erkan Yolaç ile Evet - Hayır oyununu izlemek çok keyifli olurdu...
Oyuncuları sahneye mehter marşı ile çıkarırdı.. çünkü seyirciler arasından rastgele seçtiği kişiler heycanlı olur sahneye gelmek ister ama beri taraftan çekinirlerdi... Oyuncu sahnede olduğu süre içinde  muhteşem enerjisi ve güzel Türkçesi ile son derece hızlı konuşan Erkan Yolaç karşısında EVET ve HAYIR sözcüklerini kullanmamalıydı... Sonuçta kazanan da kaybeden de İzmir Marşı'nın coşkulu melodileri eşliğinde koşar adımlarla inerdi sahneden...




Yeni Anayasa'nın referandum oylamasına gitmesi gündeme geldiğinden beri öyle bir hale geldik ki...
EVET demek isteyenlerin de HAYIR demek isteyenlerin de üzerinde garip bir baskı var...
ama insanlarla konuştuğunda büyük kısmı,kendisinin ve çocuklarının yarınlarını biçimlendirecek olan bu anayasa maddelerini okumamış bile... ama kendi kararını verdiği gibi bir de çevresini zorluyor... EVET de... HAYIR de... diye...

Bu nasıl bir anlayıştır... bu nasıl bir insanlıktır... bu nasıl bir vatandaşlıktır... bu nasıl bir toplum anlayışıdır.... bu nasıl bir CEHALETtir...

Ben çözemedim....

Sanki Erkan Yolaç'ın EVET-HAYIR oyunu oynanıyor ortalıkta... tek bir farkla EVET ve HAYIR kelimelerinden bir tanesini seçip kullanacaksın... diğerini kullanmayacaksın... Ama bu oyun hiç keyifli değil... çünkü...

Bu anayasa senin - benim - hepimizin yarınlarını biçimlendirecek... Bu anayasa senin - benim - hepimizin yaşam biçimini belirleyecek... Bu anayasa senin - benim - hepimizin çocuklarının geleceğini belirleyecek....

Erdoğanlar... Yıldırımlar... Bahçeliler....Kılıçdaroğulları... bugün var ama yarın yoklar... ama bu anayasa var olacak.... ve onlar dahil hepimizin ve devam edecek olan nesillerimizin  yaşam biçiminin belirleyici olarak var olacak...

Senin adamın - benim adamım konusu değil bu... hepimizin ve gelecek nesillerimizin konusu bu...

1982 yılında Anayasa yine referanduma açılmıştı ve o zaman da benim milletimin oy kulananlarının % 91.4 lük kısmı Evren Paşa'ya oy vermek adına , içeriğinde ne olduğunu merak bile etmeden 1982 anayasasını kabul etmiş oldu....

Ve bundan sonra sürekli olarak "bu darbe anayasasından kurtulmak gerek"  söylemleri sürerken sayısız sıkıntılar yaşandı... 

Sonrasında 2007 de  sırf bu anaysayı yapan darbecileri yargılamak adına diyerek "YETMEZ AMA EVET"  diyenler bugün pişmanlar....

ANAYASA gibi bir konu, tüm diğer konuların ve taraftarlığın üzerinde.. istisnasız tüm halkın çok dikkatle okuyup anlayıp ondan sonra HÜR vicdan ve AKIL ile oylaması gereken bir olgu...

Hukukçuların, gazetecilerin, siyasilerin ve bilgili her bir bireyin ve organizasyonun bu anayasanın içeriğini halka açık açık anlatması onların okumasını sağlaması gerekir...

HAYIR dersen.... haaa...
EVET dersen.... haaa....
diye aba altından sopa göstermesi değil....

Halkın da gerçekten neyi oyladığını anlamaya çalışması ve okuması gerek... ezbere ben şu partiliyim... ben falanca adama hayranım... yok ben bilmem kimi desteklerim diye bakmaması gerek...

Televizyonlarda tek tek bu maddeler anlatılmalı... içerik halka açık hale getirilmeli... Karşıt düşünceler edep çerçevesi içerisinde - birbirlerinin sözlerini kesmeden yorumlamalı...

VE MEDYA kesinlikle tarafsız bir şekilde bu maddelerin karşıt fikirler tarafından yorumlanmasına izin vermeli...

BU HEPİMİZİN ANAYASASI OLACAK....... VE YARINLARIMIZI BİÇİMLENDİRECEK...

FUTBOL MAÇI DA DEĞİL... PARTİLERİN HANGİLERİ MECLİSE GİRECEK HÜKÜMET OLACAK DİYE YAPILAN SEÇİMLER DE DEĞİL...











4 yorum:

  1. Televizyonda siyasi lider anlatıyordu çok beğendim. Yeni Anayasaya Düşünmeden EVET diyorum ama biraz düşünecek olursam korkarım ki HAYIR DİYECEĞİM :) nereden baksan tutarsızlık, goygoyu çok seven bir milletiz, işimiz gücümüz tarafgirlik akıl tutulması bu yüzden yaşanıyor bu yüzden kolay kandırılıyoruz...

    YanıtlaSil
  2. televizyonlara baktıkça, gazeteleri okudukça aklımı yitiriyorum ama karşılaştıklarımla konuştukça böylesi bir cehalet karşısında nutkum tutuluyor... sanki anayasa oylaması değil de Erdoğan oylaması yapılıyor... kardeşim adam fani.. meseleye Erdoğan meselesi veya AKP meselesi diye bakmak kadar büyük bir cehalet olamaz... inan ki şaşkınım... 21. yüzyılda buna inanamka bile istemiyorum ama yazık ki gerçek..

    YanıtlaSil
  3. Oldum olası takım tutar gibi siyasi parti tutan O'cu Şu'cu Bu'culardan nefret ettim. Gördüğüm yerde yol değiştirdim, sohbetin içinde söz değiştirdim. İnsanlar okumadan, anlamadan, dinlemeden bir çoğu saçma sapan yalan haberler üzerinden siyasi dayatmasını yapıyor. Siyaset kelimesinden nefret ediyorum artık.. Rabbim ülke akıbeti açısından hangisi en güzel olacaksa onu nasip etsin.

    YanıtlaSil
  4. Hiç sorma... cahil olduğumuzu biliyordum ama bu derece cahil olduğumuzu be referandum sürecinde görüyorum ve halen inanamıyorum... bir anayasa referandumu ve seçim arasındaki farkı algılayamayacak düzeyde olduğumuza halen inanmakta zorlanıyorum...

    YanıtlaSil

Bunlar da ilginizi çekebilir...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...